Mani Gyenes recuperează poziție după poziție în Dakar 2017

Mani Gyenes recuperează poziție după poziție în Dakar 2017

Cu trei speciale înainte de finișul din Buenos Aires, Mani Gyenes se află pe locul 27 în clasamentul general, după ce a recuperat două poziții la începutul acestei săptămâni.

Din cauza alunecărilor masive de teren speciala etapei a 9-a (11 ianuarie), Salta-Chilecito a fost anulată.

Ediția 2017 a Raliului Dakar trebuia să fie cea mai dură, din America Latină, din pricina noului sistem de navigație și a celor șase speciale de la altidudini de peste 3.500 de metri, însă totul s-a transformat într-o luptă de supraviețuire din cauza condițiilor meteo. Au fost scurtate două speciale de pe teritoriul Boliviei și una a fost anulată, iar ieri, când s-a revenit din Bolivia în Argentina, la finalul probei speciale concurenții s-au trezit că nu mai pot ajunge în bivuacul din Salta. Același lucru au pățit și echipele de asistență tehnică, organizatorii fiind forțați să amenajeze un bivuac spontan în orășelul Tilcara. În decursul zilei de ieri, din pricina ploilor abundente un râu a ieșit din matcă și a blocat drumul către Salta. În cele din urmă, s-a găsit soluția de a direcționa o parte din caravană către Salta pe un drum de macadam. Astăzi organizatorii se focusează pe replierea concurenților și a echipelor de asistență în Chilecito, locul de unde va începe etapa nr. 10 (12 ianuarie). Un factor major în anularea etapei 9 l-au constituit și alunecările de teren și inundațiile care au afectat localitatea Volcano - organizatori raliului s-au oferit să trimită sprijin medical și aerian populației din acea zonă.

Speciala etapei 8 (10 ian), cea care a pornit din Uyuni și s-a încheiat în Argentina, a fost una foarte alunecoasă în partea boliviană din pricina noroiului, a nisipului ud, a vadurilor cea au trebuit traversate și în unele porțiuni vizibilitatea a fost foarte scăzută din pricina ceții. În această probă specială a fost atinsă și cea mai mare altitudine din raliu (în regim de specială, pentru că în regim de legătură s-a ajuns la 4.995 m altitudine) aproximativ 4.500 de metri.

Cu toate modificările suferite de traseul etapei de legătură,riderii au ajuns ieri să stea în șa pe o distanță de 1.100 km ( aprox. distanța rutieră dintre București și Bratislava). Din totalul acestei distanțe, 417 de km au fost pracurși în regim de probă specială.

Emanuel Gyenes #29 Autonet Motorcycle Team:

”După ziua maraton (nu este permis accesul echipelor de asistență tehnică), am ajuns înapoi în Argentina fără probleme tehnice. Ieri (9 ian) din fericire nu am avut nicio problemă tehnică, deci nu a trebuit să fac nimic la motocicletă. Ieri nu am avut un ritm foarte bun, am terminat doar pe 30, azi am încercat să trag un pic mai tare, am terminat pe locul 21. M-am simțit mult mai bine. Încerc să mai reduc din timpul pe care l-am primit ca penalizare și să urc în clasament, sper să mai pot face câteceva. Astăzi traseul a fost foarte lung, primii 70 de km au fost cu mult noroi, iar după aceea traseul a devenit foarte rapid. Asta mi-a plăcut și m-am simțit foarte bine. Sper că și de acum încolo să fie tot așa de bine cum a fost în această ultimă parte din proba specială.”

În 12 ianuarie este programată etapa Chilecito – San Juan. 751 de km sunt pe ordinea de zi, iar dintre aceștia 449 de km vor fi parcurși în regim de probă specială, pe un traseu care are pregătite multe capcane la capitolul navigație.

Clasament general după 9 etape din 12:

1. Sam Sunderland, Red Bull KTM Factory Rally, KTM, 22:01:08
2. Pablo Quintanilla,  Rockstart Energy Husqvarna, 22:22:06

3. Adrien Van Beveren, Yamalube Yamaha, 22:29:57
...................................................................................................................

27. Emanuel Gyenes, Autonet Motorcycle Team, KTM, 25:20:47

............................................................................................